torsdag 18 september 2014

gårdagens onsdag.

när vaknade du igår?
Omkring det tidiga sjuslaget. 
Vad skulle du göra?
Jag skulle bege mig till universitetet där jag spenderar många lärofyllda dagar numera, så jäkla kul! 
Vad åt du till frukost?
En ynka ostmacka och en stor kopp choklad/chili-te. 
Och lunch?
Sallad! Kim och jag har en ny deal för veckan gällande endast sallad + marinerade qournbitar. Vi såg en dokumentär om amerikaner som absolut aldrig någonsin skulle kunna tänka sig annat än den blodigaste biffen med massa sås. Idén med dokumentären var så klart att grönsaker gör din kropp glad. Och då både Kim och jag kände hur vi aldrig riktigt käkar grönsaker beslutade vi om en hel veckas total hängivenhet till grönsakerna. Och ja jäklar vad goda matlådor vi haft hittills! 
Och middag?
Dagen till ära bjöds vi hem till Jon och Ebba på veganska underbara matpåhitt! På tallriken kunde man finna stekpannestekta-kokade-ugnsbakade Jack Fruits, hemmagjord stark ketchup & tzatziki, grönsaker och hemmagjorda hamburgebröd. Det var hur fantastiskt som helst. 
Vad gjorde du igår?
En liten kort summering: föreläsning om skolans historia på universitetet, därefter till blomaffären för att kunna pynta mitt fönster på nytt, storstädning av hela (lilla) lägenheten, middag hos Jon och Ebba följt av behövlig sömn inför min lediga torsdag. 
Ringde du någon igår, vem och vad sa ni?
Fick mitt dagliga åka-hem-från-jobbet-samtal från Kim, han är det finaste jag vet. 
vilket humör var du på?
Pigg, glad och peppad över solen som inte verkar försvinna! <3
Vad lyssnade du på?
Min spotifylista om män samt den nygjorda, endast påbörjade, om kvinnor
Vad hade du på dig?
Blåa jeans och en svart enkel tisha. Är i stort behov av fina påhitt passande till jeans om jag ens ska klara en höst iklädd byxor. Tips mottages gärna!
Vad gjorde dig glad?
Dom nya blommorna i mitt fönster och middagsplanerna hos Jon och Ebba med Kim. 
Och ledsen?
Kylan på kvällen. 
Vad drack du?
Te på morgonen, stor kaffe under föreläsningen följt av öl på kvällen. 
Köpte du något?
En kökshandduk och två svarta krukor, från Lagerhaus. Därefter tre sorters blommor, mest för att förhindra en vemodig höstkänsla. 
Vad var det konstigaste som hände?
Fotbollsgänget som visslade efter mig, påväg mot middagen. Eftersom dom var i min ålder kunde jag inte hålla mig för skratt kring hur barnsligt deras visslande var, vilket genererade till att även dom började skratta över hur barnslig situationen blev. Tror vi blev mentalt best friends där för ett par sekunder. 
Vem hängde du mest med?
Under flest antal minuter måste det ha varit Kim, Jon och Ebba.
Vad ångrar du nu idag?
Ingenting alls trots mina minuters eftertänkande.
Hur var dagen från en skala från 1 – 10
Alltså, det var utan minsta tvekan en bra dag. Så varför inte slänga till med en 7:a? 
Vad hade du hellre gjort?
Kanske rest runt i något fint nytt land... det bästa som finns är ju ändå att resa!

Inga kommentarer: